Çin’den Türkiye Üzerinden Avrupa’ya Düzenli Yük Treni Seferleri Başladı!

Orta Koridor'da Tarihi Adım: Çin'den Türkiye Üzerinden Avrupa'ya Düzenli Yük Treni Seferleri Başladı!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Çin'in Chongqing ve Chengdu şehirlerinden gelen ilk iki düzenli yük treninin 9 Temmuz'da Türkiye'ye doğru yola çıktığını duyurdu. Bu seferler, Orta Koridor üzerindeki taşımacılıkta yeni bir dönemin başlangıcı olarak görülüyor. Bakan Uraloğlu, "Trenler Çin içinde yaklaşık 3 bin 500 kilometre yol kat ettikten sonra Orta Asya, Hazar geçişi ve Türkiye üzerinden Avrupa'ya ulaşacak. Trenler 2 bin ton yük taşıyor" dedi ve her iki trenin de Kazakistan sınırını geçtiğini bildirdi.
Türkiye, Avrupa-Asya Lojistik Zincirinin Merkezi Oluyor
Pasifik Eurasia ile Çin Devlet Demiryolları arasında Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu'nda imzalanan anlaşma kapsamında hayata geçirilen bu seferler, Türkiye'yi Avrupa-Asya lojistik zincirinin merkezine yerleştiriyor. Bakan Uraloğlu, bu gelişmenin Türkiye'nin Orta Koridor'daki lojistik vizyonunun somut bir göstergesi olduğunu belirtti.
Uraloğlu, "Ülkemizin ulaştırma ve haberleşme altyapısına son 23 yılda yaklaşık 300 milyar dolar yatırım yaptık. 2002 yılında yaklaşık 11 bin kilometre olan demiryolu uzunluğumuza, 2 bin 251 kilometresi Yüksek Hızlı Tren ve Hızlı Tren hattı olmak üzere yaklaşık 3 bin kilometre ekledik. Demiryolu ağı uzunluğumuzu 13 bin 919 kilometreye yükselttik. Orta Koridor'u mümkün kılan ulusal demiryolu ağımız kesintisiz şekilde bu trenlerin Avrupa'ya ulaşmasını sağlayacak" dedi.
Küresel Forumlar ve İş Birlikleri Kritik Rol Oynadı
Bakan Uraloğlu, Çin ile Türkiye arasındaki taşımaların, uzun süren görüşmeler, ortak fizibilite çalışmaları ve altyapı ziyaretleri sonucunda bu noktaya ulaştığını vurguladı. Özellikle geçtiğimiz Mayıs ayında Pekin'de yapılan görüşmeler ve İstanbul'da düzenlenen Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu'nun, bu iş birliğinin ivme kazanmasında kritik bir rol oynadığını açıkladı.
"Yılda Bin Tren" Hedefi ve Jeostratejik Güven Adası Rolü
Yılda bin tren hedefiyle Avrupa ve Çin arasında Türkiye'yi merkeze alan kesintisiz bir lojistik akış sağlamayı amaçladıklarını belirten Uraloğlu, bu sürecin sadece lojistik değil, aynı zamanda Türkiye'nin jeostratejik güven adası rolünü de pekiştiren bir adım olduğunu ifade etti. Uraloğlu, "Hem bölgesel hem de küresel ticarette alternatif güzergâhlar sunarak kriz anlarında bile tedarik zincirlerini ayakta tutma kapasitemizi güçlendiriyoruz" dedi.
Bakan, Kalkınma Yolu projesiyle birlikte Orta Koridor projesinin, Çin başta olmak üzere güzergah üzerindeki Asya ve Avrupa ülkeleriyle yapılan iş birlikleriyle daha da gelişeceğini vurguladı.
Gönderen: journal