Bakanlıktan Enerji Faturası Desteği: Başarılı İşletmelere 18 Milyon TL’yi Aşan Hibe Devreye Girdi - Eskişehir Haber

Eskişehir Ekoloji

Bakanlıktan Enerji Faturası Desteği: Başarılı İşletmelere 18 Milyon TL’yi Aşan Hibe Devreye Girdi

Bakanlıktan Enerji Faturası Desteği: Başarılı İşletmelere 18 Milyon TL’yi Aşan Hibe Devreye Girdi
Yayınlama: 28 Haziran 2026 Pazar
A+
A-

Sanayiciye Büyük Müjde: Enerji ve Karbon Azaltan İşletmelere Faturalarının Yüzde 30'u Kadar Hibe Desteği

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, enerji verimliliğini artırmak ve karbon emisyonunu düşürmek amacıyla "EKA Destek Programı"nı başlatıyor. Program kapsamında kriterleri karşılayan işletmelerin yıllık enerji giderinin yüzde 30'u nakdi hibe olarak karşılanacak.

Türkiye'deki COP31 Öncesi Yeşil Dönüşüm Hamlesi: Karbon Emisyonunu Azaltan İşletmeler Kazanacak

Enerji Giderlerinin Yüzde 30’u Nakdi Hibe Olarak Ödenecek

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı; sanayi tesisleri, ticari binalar ve hizmet sektöründeki işletmelerin üretim maliyetlerini düşürmek ve düşük karbonlu ekonomiye geçişi hızlandırmak amacıyla EKA (Enerji ve Karbon Azaltımı) Destek Programı'nı hayata geçirdi. Belirlenen referans döneme göre enerji yoğunluğunu, spesifik enerji tüketimini veya karbon emisyon yoğunluğunu azaltmayı başaran tesisler, başvuru yaptıkları yıldaki enerji faturalarının yüzde 30'u kadar nakdi hibe desteği alabilecek.

2026 Yılı İçin Destek Üst Limiti 18 Milyon TL’yi Aşacak

Sektörün heyecanla beklediği yeni teşvik paketinde mali sınırlar da netlik kazandı. EKA Destek Programı kapsamında işletme başına verilecek hibe desteğinin üst limiti 2026 yılı için 18 milyon 61 bin 775 TL olarak belirlendi. Bu tavan ücret sabit kalmayıp, her yıl güncel yeniden değerleme oranına göre revize edilerek artırılacak. Tesislerin projeden yararlanabilmesi için başvurularını e-Devlet entegrasyonuyla hizmet veren Enerji Verimliliği Destek Yönetim Sistemi (EVDES) üzerinden tamamen dijital ortamda yapması gerekecek.

COP31’e Özel Dev Adım: En Çok Karbon Azaltan 20 İşletme Seçilecek

Türkiye’nin ev sahipliği yapmaya hazırlandığı 2026 Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı (COP31) dolayısıyla bu yıl özel bir öncelik mekanizması işletilecek. Bakanlık, normal performans kriterlerinin yanı sıra bu yıla özel olarak doğrudan "karbon emisyonu yoğunluğu" kriterini ön sıraya alacak. Yapılacak teknik inceleme ve doğrulama süreçlerinin ardından, emisyonunu en çok azaltmayı başaran sanayi sektöründen 10, ticari bina ve hizmet sektöründen de 10 olmak üzere toplam 20 işletme bütçe imkanları doğrultusunda hibe almaya hak kazanacak.

İşletmelere Hem Yatırım Hem Performans Aşamasında Çifte Teşvik

Bakanlık yetkilileri, halihazırda yürürlükte olan Verimlilik Artırıcı Proje (VAP) Destek Programı’nın da kesintisiz süreceğini hatırlattı. VAP kapsamında enerji verimliliği yatırımlarının yüzde 30'una kadar ve 27 milyon 92 bin 663 TL üst limitli hibe desteği sunulmaya devam ediyor. Yeni EKA Destek Programı’nın da sisteme dahil olmasıyla birlikte Türk sanayicisi ve işletmeleri, hem projenin ilk yatırım aşamasında hem de sonrasında elde ettikleri tasarruf performansına göre her adımda çifte hibe ile desteklenmiş olacak.



Gönderen: haber



Bir Yorum Yazın
Bu habere yorumlar
Copyright © 2024