Eskişehir’in Bilim Yuvası: Olimpiyat Akademisinde İlk Dönem Değerlendirildi
Eskişehir'de Geleceğin Bilim İnsanları Yetişiyor: Olimpiyat Akademisi Masaya Yatırıldı
Eskişehir Valiliği himayelerinde, İl Millî Eğitim Müdürlüğü AR-GE Birimi koordinesinde başarıyla yürütülen Eskişehir Bilim Olimpiyatları Akademisi Projesi, düzenlenen geniş kapsamlı bir toplantıyla mercek altına alındı. Hacı Hatice Ongurlar Ortaokulu Konferans Salonunda gerçekleştirilen değerlendirme toplantısına; projenin bilim kurulu, eğitim kurulu üyeleri ve akademide eğitim gören öğrencilerin velileri yoğun katılım gösterdi.
Matematik ve Biyolojiyle Başlayan Devasa Proje: Gelecek Dönem Hedefleri Belli Oldu
İlk Etapta Matematik ve Biyolojiyle Başladı
Eskişehir genelindeki okullarda öğrenim gören özel yetenekli ve bilime meraklı öğrencileri keşfetmek amacıyla hayata geçirilen projede ilk adımlar stratejik branşlarla atıldı. İlk aşamada matematik ve biyoloji alanlarında derinlemesine ve olimpiyat odaklı çalışmalar yürütülürken, önümüzdeki süreçte TÜBİTAK ve uluslararası bilim olimpiyatları kapsamında yer alan diğer tüm fen ve temel bilim branşlarının da akademinin müfredatına dâhil edilmesi hedefleniyor.
Şubat Ayından Bu Yana Yoğun Eğitim
Geçtiğimiz şubat ayında titizlikle yürütülen seçme sınavı süreçleriyle start alan projede, geride kalan ayların karnesi de toplantıda paylaşıldı. Oturumda; akademide uygulanan ileri düzey eğitim faaliyetleri, öğrencilerin bireysel gelişim durumları, ders devamlılıkları, velilerden gelen geri bildirimler ve yapılan kurumsal memnuniyet anketlerinin sonuçları şeffaf bir şekilde analiz edildi.
"Analitik Düşünme Becerileri Üst Seviyeye Çıktı"
Toplantıda söz alan üniversitelerin akademisyenlerinden oluşan bilim kurulu üyeleri ve eğitmenler, yürütülen çalışmaların meyvelerini vermeye başladığını belirtti. Akademinin, öğrencilerin sadece sınav başarısını değil; problem çözme becerilerini, analitik düşünme yetkinliklerini ve bilimsel meraklarını en üst seviyeye çıkardığı vurgulandı.
Toplantının son bölümünde ise gelecek eğitim-öğretim dönemine yönelik kritik planlamalar yapıldı:
-
Ders içeriklerinin uluslararası standartlara göre güncellenmesi ve geliştirilmesi,
-
Öğrenci akademik takip süreçlerinin dijital sistemlerle daha etkin hâle getirilmesi,
-
Velilerin süreçlere entegrasyonunu artıracak yeni rehberlik modelleri üzerine görüş alışverişinde bulunuldu.
Toplantı, Eskişehir'i ulusal ve uluslararası bilim arenalarında zirveye taşımayı amaçlayan projenin sonraki hedeflerinin paylaşılması ve velilerin memnuniyet içeren temennileriyle noktalandı.
Gönderen: haber



