YİMER 157, 10 Yılda 15 Bin 728 Hayatın Kurtarılmasına Aracılık Etti

YİMER 157, 10 Yaşında
Göç İdaresi Başkanı Hüseyin Kök, Yabancılar İletişim Merkezi (YİMER) 157'nin 10. kuruluş yıl dönümü dolayısıyla yaptığı açıklamada, merkezin faaliyete başladığı 20 Ağustos 2015 tarihinden bu yana önemli başarılara imza attığını belirtti. Başkan Kök, merkezin özellikle acil durumlarda sunduğu hizmetlerle 15 bin 728 hayatın kurtarılmasına bizzat aracılık ettiğini söyledi.
995 Acil Çağrı, 42 Milyon Dakika Görüşme
YİMER 157, acil durumlar için 7 gün 24 saat hizmet veriyor ve gelen çağrıları anında kolluk birimleri veya sağlık ekipleriyle koordine ediyor. Merkezin 10 yıllık sürede 42 milyon dakikalık görüşme gerçekleştirdiğini belirten Hüseyin Kök, bu görüşmeler arasında alınan 995 acil çağrıda 15 bin 728 hayatın kurtarılmasına aracılık edildiğini vurguladı. Başkan Kök, "Bir çağrıyı yanıtlayıp onun hayatta kalmasını sağlıyorsanız, bu bizim için büyük bir gurur vesilesi" dedi.
5 Dilde 7/24 Hizmet ve Uluslararası Başarılar
YİMER 157, halihazırda Türkçe, İngilizce, Farsça, Arapça ve Rusça olmak üzere 5 dilde 7/24 hizmet veriyor. Merkeze yalnızca telefonla değil, sosyal medya platformları, e-posta, WhatsApp ve mektupla da ulaşılabiliyor.
Gelen çağrıların içeriğinin ağırlıklı olarak ikamet işlemleri, telefon hattı alma, banka hesabı açtırma gibi yabancıların Türkiye'deki hayatını kolaylaştıracak konular üzerine yoğunlaştığını belirten Başkan Kök, merkezin uluslararası alanda da tanındığını ve bugüne kadar 9 ödül aldığını kaydetti. Gelecek hedeflerinin ise teknolojik altyapıyı ve yapay zeka ile analiz yeteneklerini güçlendirmek, hizmet verilen dil sayısını ise beşe çıkarmak olduğunu ekledi.
Gönderen: journal