"10 Araçtan 1’i Senetle, 2’si Kredi Kartıyla Satılıyor"

Tüketici Finansmana Erişemeyince Alternatiflere Yöneldi: Senetli Sistemlerde Artış
Yüksek kredi faizleri ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) tarafından getirilen taşıt kredisi sınırlamaları, ikinci el otomobil pazarındaki tüketicileri alternatif finansman yöntemlerine yöneltti. Otomerkezi.net CEO’su Muhammed Ali Karakaş, özellikle 2023'ün ikinci yarısından itibaren senetli sistemler, faizsiz tasarruf finansman modelleri ve kredi kartı ile taksitlendirmenin popülerlik kazandığını belirtti.
"10 Araçtan 1'i Senetle, 2'si Kredi Kartıyla Satılıyor"
Otomerkezi.net’in araştırmasına göre, Türkiye'de satılan her 10 otomobilden 2'si kredi kartı, 1'i senet ve 1'i tasarruf finansman şirketi fonlamasıyla satılıyor. Geri kalan satışların ise kredi ve nakit yöntemleriyle yapıldığı belirtildi.
Karakaş, senetli sistemlerde büyük bir artış yaşandığını ancak bu yöntemin yüksek dolandırıcılık riski taşıdığı konusunda tüketicileri uyardı. Güvenilir olmayan, kayıt dışı firmalar yerine referanslı ve kurumsal şirketlerin tercih edilmesi gerektiğini vurguladı.
Sektörden Kredi Şartlarının Gevşetilmesi Çağrısı
Sektör temsilcilerinin, taşıt kredisi şartlarının gevşetilmesi yönünde beklentileri olduğunu dile getiren Muhammed Ali Karakaş, yüksek fiyatlı araçlarda finansmana erişimin zorlaştığını belirtti. Sektörün rahatlaması için minimum araç kasko değerinin yüzde 70'ine kadar finansman imkanı ve 36-48 ay vade seçeneklerinin sunulması gerektiğini söyledi. Aksi halde senetli ve kayıt dışı satışların payının artacağı, bunun da hem tüketici hem de sektör için riskleri büyüteceği ifade edildi.
Gönderen: journal