"5 KİŞİ 5 FARKLI RAKAM VERDİ"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu CHP'lilerin yıllardır dillerinde pelesenk olan algı operasyonları için kullandıkları köprü ve otoyol yapım bedelleri, otoyol ve köprü geçiş sayıları ve işletmecilere garanti edilen bedellerle ilgili rakamları paylaşarak sert tepki gösterdi.
Bakan Karaismailoğlu TBMM Genel Kurulu’nda, 2021 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi'nin maddelerinin görüşmelerinde belgeleriyle önemli açıklamalarda bulundu.
"5 KİŞİ 5 FARKLI RAKAM VERDİ"
'Biraz önce bugün 5 kişi burada aynı konuyu konuştu 5 tane farklı rakam verildi. Nerden uyduruyorsunuz hayretler içinde izliyorum.' sözleriyle bilgi kirliliğine eleştiren Karaismailoğlu "Salgına rağmen Temmuz Ekim aylarına dair verilen otoyol ve köprü geçiş sayılarının üzerinde olduğunu belirtmek istiyorum." ifadelerini kullandı.
Biraz önce bugün 5 kişi burada aynı konuyu konuştu 5 tane farklı rakam verildi. Nerden uyduruyorsunuz hayretler içinde izliyorum. Salgına rağmen Temmuz Ekim aylarına dair verilen otoyol ve köprü geçiş sayılarının üzerinde olduğunu belirtmek istiyorum.
Bir diğer husus ise kamuoyunu yanıltıcı bilgiler için yapım bedelleri hakkında;
Köprü ve otoyol yapım bedeli 6.7 milyar dolar. İşletmeci tarafında yapılan kamulaştırma bedeli 248 milyon dolar.
Bakım işletme ve yenileme maliyeti 2 milyar dolar. Finansman maliyetim 4.6 milyon dolar. 7 yıl yapım ve 15 yıl işletme bedelleriyle harcanacak bedel 13.6 milyar dolar. Buna karşın garanti edilen bedel 12.9 milyar dolar.
2003'TEN BU YANA 910,3 MİLYAR TL YATIRIM
2003'ten bu yana, ulaşım ve iletişim alanında ürettiğimiz çok büyük ve önemli projeleri 910,3 milyar TL yatırım yaparak hayata geçirdik.
KUZEY MARMARA OTOYOLUNUN SON KESİMİ İŞLETMEYE AÇILIYOR
Ankara-İzmir Hızlı Tren hattının altyapı çalışmalarında yüzde 35 fiziksel ilerleme kaydettik. 321 km’si trafiğe açılan Kuzey Marmara otoyolunun son kesimini 19 Aralık 2020 tarihinde işletmeye açıyoruz.
MARMARAY, YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ, AVRASYA TÜNELİ YAPILMASAYDI NE OLURDU!
Arkadaşlar, İstanbul il trafik yoğunluk haritası. Marmaray, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, görüyorsunuz. Daha önce neydi, ne oldu. Burada Avrasya Tüneli, Marmaray ve Yavuz Sultan Selim köprüsü var. Yapılmasaydı ne olurdu, biliyor musunuz? Evet, bu olurdu, bu; duran ve sıkışan, kilitlenen bir trafik olurdu.
haber7.com
'Gönderen: haberler