Ramazan ayında protein ağırlıklı beslenin - Eskişehir Haberler

Ramazan ayında protein ağırlıklı beslenin

Anasayfa / Sağlık
Ramazan ayında protein ağırlıklı beslenin

Bonfilet’ten Ramazan’da kritik önem taşıyan beslenme önerileri

Ramazan ayının gelmesiyle birlikte iftarlarda birbirinden lezzetli yemekler ve tatlılar yerken, oruç için kritik önemi olan sahuru basit atıştırmalıklarla geçiştirebiliyoruz. Türkiye’nin et uzmanı Bonfilet sahur için de sunduğu ürünleriyle aç kalmadan geçirilecek bir Ramazan ayı için yeterli miktarda tüketilecek kırmızı et ile dengeli beslenmeyi öneriyor.

Ramazan ayında uzun süreler yemek yemeden oruç tutuyoruz. Dengeli beslenerek sağlıklı bir Ramazan geçirmek için sahur ve iftarda yediklerimize dikkat etmemiz gerektiğini belirten Bonfilet Gastronomi Danışmanı ve Okan Üniversitesi Gastronomi Bölüm Başkanı Öğretim Üyesi Dr. İlkay Gök, içerdiği besin öğeleri ve uzun süre tok tuttuğu için sahurda proteinlere öncelik vermemiz gerektiğine dikkat çekti.

Proteinlerin gün boyu tok tuttuğunu ve aynı anda vücudumuzun ihtiyacı olan hayati aminoasitler için de önemli bir kaynak olduğunu hatırlatan Gök, sağlıklı ve kolayca hazırlanabilen birbirinden lezzetli yemek önerilerinde bulundu.

Protein kaynaklarını birleştirin

Sahurda yumurtalı kavurma gibi menüler hazırlayarak, kırmızı et ve yumurta gibi önemli protein kaynaklarını birleştirin. Böylelikle sağlıklı ve lezzetli bir sahur menüsü hazırlarken aynı anda gün boyu daha uzun süre tok kalabilirsiniz.  

Farklı besin öğeleri ile sahuru destekleyin

Menünüze bir bardak süt, tam buğday ekmeği, az yağlı peynir, yeşillikler, domates, salatalık gibi taze sebzeler ekleyin. Ayrıca zeytinyağı ve kekikle tatlandırılan salatalar, birkaç ceviz ve badem, sağlıklı karbonhidrat, yağ, vitamin ve mineral ihtiyacınızı da karşılayacaktır. Sahurda çok şekerli ve beyaz unla hazırlanmış yiyeceklerden kaçının. Bu besinler vücudumuzda çok kısa sürede sindirilerek ani enerji artışına ve üç dört saat sonra acıkmanıza neden olur.

İftarda gözünüz etli sebze yemeklerinde olsun 

İftarda ve sahurda tek tip beslenmekten kaçının. Beslenmeyi sahur ve iftar olarak bir bütün olarak düşünün ve bu iki öğünde tüm besin öğelerini tüketmeye çalışın. Bunu da iftarda sebze yemekleri, kuru baklagiller ve etli yemekler ile sağlayabilirsiniz. Sebze yemeklerini düzenli olarak tüketmeye özen gösterin. Ayrıca yemeklerinizin ve çorbalarınızın içeriğini kemik ya da ilik sularıyla zenginleştirebilirsiniz. Bu karışım besleyicilik ve lezzet açısından olduğu kadar sağlık açısından da son derece önemli olacaktır. Öğün tercihlerinizde önceliğiniz her zaman bağışıklık sisteminizi destekleyecek besinler olsun. Böylelikle Ramazan ayını sorunsuz bir şekilde geçirebilirsiniz. 

Besin değeri yüksek tatlıları seçin

Ramazan’ın olmazsa olmazı tatlılarda ise sadece un ve şekerden yapılmış tatlılardan uzak durun. Bunun yerine, yumurta ve sütle hazırlanan besin değeri yüksek tatlıları seçin. Sütlaç gibi sütlü tatlıların iyi bir alternatif olduğunu unutmayın.

 

1.753 okunma

Yorum Yap

online ziyaretçi: 1492
 
yukarı