Kısa ve Acısız
Puan: 1,00
Oy ver:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
|
|
Kısa ve Acısız
Tür |
: |
Gerilim / Dram |
|
Yönetmen |
: |
Fatih Akın
|
|
Oyuncular |
: |
Mehmet Kurtuluş (Gabriel),
Aleksandar Jovanovic (Bobby),
Adam Bousdoukos (Costa),
Regula Grauwiller (Alice),
İdil Üner (Ceyda),
Ralph Herforth (Muhamer),
Oscar Ortega Sánchez (Silah Kaçakçısı),
Marc Hosemann (Sven),
Cem Akın (Gabriel’in kardeşi),
Şükriye Dönmez,
Mustafa Enver Akın (Gabriel’in babası),
Hadiye Akın (Gabriel’in annesi),
Fatih Akın (Neco)
|
|
Yapım |
: |
1998, Almanya , 100 dk. |
|
|
Göçmen bir Türk ailesinin Almanya’da doğup büyümüş oğlu olan Gabriel ve arkadaşları Sırp Bobby ve Yunanlı Costa, Hamburg’un Altona semtinde bir mahalle çetesi olarak hareket etmektedir. Gabriel’ın hapse girip çıkmasıyla üçlünün hayatlarında değişiklikler başlar. Gabriel hayatını önemsiz bir suçlu olarak geçirmekten bıkmış, hapiste geçirdiği sürede olgunlaşmıştır, Türkiye’nin güneyine yerleşerek kendi işini kurmak ve düzenli bir hayat yaşamak istemektedir, bu esnada bir süreliğine taksi şöförlüğü yaparak geçimini sağlar. Fakat eski suç ortakları onun yeni amaçlarını anlamakta güçlük çekerler. Gabriel’ın kız kardeşi Ceyda ile birlikte olan Costa bir yandan postacı olarak çalışıp bir yandan küçük hırsızlıklara devam ederek hayatını idame ettirmeye çalışır, daha sonra Ceyda’nın kendisini terk etmesiyle hayatı daha da kötüye gider. Bobby de yeraltı hayatına devam etmek ve mafyada prestijli bir isim olmak istemektedir, sevgilisi Alice ve Gabriel’ın ısrarlarına rağmen bu amacından vazgeçmez, bu arada Alice Bobby’den soğur ve Gabriel’a aşık olur.
Mafya patronu Muhamer ile tanışan ve ilk büyük işini alan Bobby bu işte sürücü olarak Costa’yı kullanır fakat olaylar bekledikleri gibi gelişmeyecektir; iş yaptıkları silah kaçakçısı tarafından kandırılırlar ve Muhamer Bobby’i öldürür. Costa arkadaşının intikamını almaya yemin eder, Gabriel ve Alice’in de devreye girmesiyle üçlü Muhamer’in peşine düşerler.
1974 Almanya doğumlu yönetmen Fatih Akın kısa film ve belgesel çalışmalarının ardından gerçekleştirdiği ilk uzun metrajlı filmi olan Kısa ve Acısız’da Almanya’ya toplu göçlerin ilk yıllarında Türk göçmenlerin yaşadığı türden sorunları daha az tecrübe etmiş, etnik çeşitlilik ve azınlık olma durumlarını içine sıkışılıp kalınan bir sıkıntı olarak yaşamaktansa bir araştırma alanı olarak değerlendirebilen ilk kuşağın genç bir üyesi olarak yönetmen tavrını belirginleştiriyor.
Akın’ın sonraki iki uzun metrajlı filminde de şahit olduğumuz farklı ulusal kökenlere sahip insanların karışık etnik ortamlardaki ilişkilerinin temalaştırılmasının ilk uzun metrajlı örneği olması açısından önem taşıyor.
|
|
|
|