ÜYE MEMNUNİYETİNDE ETO ZİRVEDE (!)
57 mahallede 8066 üyeyle yüz yüze gerçekleştirilen görüşmeler hakkında değerlendirmede bulunan ETO Başkanı Metin Güler, üyelerin ETO’dan duyduğu memnuniyetin arttığını belirterek, tüccarın taleplerini dile getirmeye ve işlerini kolaylaştırmaya devam edeceklerini kaydetti.
Eskişehir Ticaret Odası Üye İlişkileri birimi 57 mahalledeki üyelerin işyerlerini ziyaret ederek tüccarın taleplerini ve sorunlarını tespit etti. 8066 işyerine gerçekleştirilen ziyaretlerle üyelere ETO’nun sürdürdüğü hizmetler, faaliyetler ve projeler hakkında sorular yöneltildi. Ziyaretlerde ETO’nun üyelerin sorunlarını yeteri karar dile getirip getirmediği, odanın ücretsiz eğitim ve seminer, fuar, danışmanlık hizmetlerinden memnun olup olmadığı da soruldu. Üyelerin %83’ü odanın sürdürdüğü hizmetlerden ve faaliyetlerden memnun olduğunu, %81’i ETO’nun ticaretin ve üyelerin sorunlarını yeteri kadar dile getirdiğini belirtti.
Üyelerin en çok yaşadığı sorunlar tespit edildi
Ziyaretlerde ayrıca üyelere ticarette karşılaştıkları zorluklar, ticarette yaşadıkları sıkıntılar ve ekonomiye dair görüşleri de soruldu. Üyelerin en çok dile getirdiği sorunlar ise işletme maliyetlerinin artmasına karşın karlılığın azalması, sermaye sıkıntısı, banka kredi faizlerinin yüksekliği, tüccarın artan yükümlülükleri oldu. Üyeler ayrıca aldıkları ürünün yerine yenisi koyarken sıkıntı yaşadıklarını, kira başta olmak üzere fatura ve işletme giderlerinin çok yükseldiğini ifade ettiler. Ziyaretlerde personel giderlerinin yükselmesi nedeniyle zorluk yaşandığı da üyeler tarafından sıkça belirtildi.
'Gönderen: journal