MERZİFON MERAY KAVŞAĞI’NDA YÜZDE 100 YERLİ VE MİLLİ KAYNAKLAR KULLANILDI - Eskişehir Haber

Eskişehir Ekonomi

MERZİFON MERAY KAVŞAĞI’NDA YÜZDE 100 YERLİ VE MİLLİ KAYNAKLAR KULLANILDI

MERZİFON MERAY KAVŞAĞI’NDA YÜZDE 100 YERLİ VE MİLLİ KAYNAKLAR KULLANILDI
Yayınlama: 29 Nisan 2022 Cuma
A+
A-

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: “MERZİFON MERAY KAVŞAĞI İLE YILLIK 22 MİLYON TL TASARRUF SAĞLANACAK”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 114 metre uzunluğundaki Merzifon Meray Kavşağı'nda yüzde 100 yerli ve milli kaynaklar kullanıldığını belirterek, “Merzifon Meray Farklı Seviyeli Kavşağı ile hattaki dur-kalkları ortadan kaldırdık. Çok daha hızlı, güvenli ve konforlu yolculuğa imkan veren kavşak ile yıllık ortalama 22 milyon lira tasarruf sağlayacağız” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Merzifon Meray Kavşağı'ndaki incelemelerinin ardından açıklamalarda bulundu. Amasya’daki programları hakkında bilgi vererek konuşmasına başlayan Karaismailoğlu, “Ülkemiz, uzun bir süredir, ekonomik bağımsızlığına kavuşabilmek adına, Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde çok önemli mücadeleler veriyor. Üretimde, istihdamda, ihracatta, büyümede yerli ve milli çözümlerle Türkiye’nin geleceğini planlıyoruz. Ulaştırma ve altyapı yatırımlarımızla Türkiye’yi, dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına yükseltmek için çalışıyoruz. 2003’ten 2021 yılı sonuna kadar karayolu, demiryolu, havayolu, denizyolu ve haberleşmeye yaptığımız yatırımlar 172 milyar dolara ulaştı. Cumhurbaşkanımızın önderliğinde hükümetlerimiz döneminde ülkemizin bölünmüş karayolu uzunluğunu 4,5 kat artırarak 28 bin 600 kilometreye çıkardık. Ülkemizin yalçın kayalarını, derin vadilerini tünel ve viyadüklerle aştık. Tünellerimizin toplam uzunluğu yalnızca 50 kilometreydi. Bunu 13 kat arttırarak 651 kilometreye çıkardık. Milletimizin yarım asırlık hayali Yüksek Hızlı Tren hatlarını inşa ettik. Havalimanlarımızı 26’dan 57’ye yükselttik. Sıradaki hedefimiz; 61 havalimanına ulaşmak. 2021 yılında 26 milyon 500 bin yolcusuyla İstanbul Havalimanı dünya ikincisi oldu” ifadelerini kullandı.
 
RİZE-ARTVİN HAVALİMANI 14 MAYIS’TA AÇILACAK

Türkiye’nin 2’nci, dünyanın 5’inci deniz dolgusu yapılarak inşa edilen Rize-Artvin Havalimanı’nın 14 Mayıs’ta açılacağının müjdesini veren Karaismailoğlu, Türksat5A ve Türksat5B haberleşme uydusunun da başarı ile uzaya gönderildiğini, Türkiye’nin aynı yıl 2 uydu birden gönderen nadir ülkelerden birisi olduğunu söyledi. “Yerli ve milli haberleşme uydumuz Türksat6A’yı Cumhuriyet’imizin 100. yılında uzaya göndereceğiz” diyen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, mobil abone sayının da 28 milyondan 87 milyona yükseldiğinin altını çizdi.
 
AMASYA’NIN ULAŞIM VE İLETİŞİMİNE 9.5 MİLYAR TL’LİK YATIRIM

Amasya’nın ulaşım ve haberleşme yatırımlarından hak ettiği payı aldığını, bundan sonra da almaya devam edeceğini kaydeden Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“Tüm şehirlerimizde devlet titizliği ile ortak akılla, yarınları, gençlerimizi düşünerek 5 sektörde gerekli yatırımlarımızı planlıyoruz. Hükümetlerimiz döneminde Amasya’nın ulaşım ve iletişim yatırımları için 9.5 milyar liralık harcama gerçekleştirdik. Amasya’nın bölünmüş yol uzunluğunu, 26 kilometreden alıp, 9 kat artırarak, 272 kilometreye çıkardık. İl genelindeki tüm karayolu ağı içindeki bölünmüş yol oranı yüzde 58’dir. Yine ayrıca son 20 yılda Amasya’daki bitümlü sıcak kaplamalı yol uzunluğunu, 28 kilometreden alıp, 10 kattan fazla artırarak, 300 kilometrenin üzerine çıkardık. Amasya’da tıpkı Ferhat gibi dağları deldik. İl genelinde biri tek tüp ve 5’i de çift tüp olmak üzere yaptığımız 6 tünelin toplam uzunluğu 7 bin 666 metreye ulaştı. Şehzadeler şehri Amasya’da tamamlayıp hizmete açtığımız 94 köprünün toplam uzunluğu 7 bin 466 metreyi buldu. Amasya şehir merkezi için hayati önem taşıyan Amasya çevre yolunu hizmete açarak transit trafiği şehir dışına aldık. 12 kilometre uzunluğundaki Amasya çevre yolu sayesinde trafik güvenliği ve konforunu artırarak yakıttan ve zamandan yıllık 291 milyon TL tasarruf sağladık. Egzoz gazı salınımını 5 bin 497 ton azalttık. Bütün bunlar; emek ve değer vermenin göstergesidir. Bizler laf değil, iş üreten, millet sevdası ile çalışan, memleketin her köşesine aynı hizmeti sunma gayretinde olan, Türkiye sevdalılarıyız. Biz asla yapılanla yetinmeyip; milletimiz için de ülkemiz için de hep daha iyisini, daha faydalısını istedik. Bu nedenle Amasya için de ‘Durmak yok yola devam’ diyoruz. İl genelinde, yapımı devam eden 9 adet karayolu yatırımlarının proje toplamı 6.5 milyar liraya ulaşmaktadır. Amasya’nın tarihini korurken, hizmet alanımızdaki yapılarının modernleşmesine katkıda bulunduk. Merzifon Havalimanı terminal binasını genişleme çalışmalarına devam ediyoruz. Projeyi, Haziran’da tamamlayacağız.”

BADAL TÜNELİMİZİ YAKIN ZAMANDA HİZMETE AÇACAĞIZ

Amasya’da yapımı tamamlanan, şehre kazandırılan diğer önemli yatırımlardan olan Badal Tüneli ve Merzifon Meray Farklı Seviyeli Kavşak’ın karayolu ulaşımına nefes aldıracağını vurgulayan Karaismailoğlu, “Badal Tüneli ve Meray Kavşak projesi, İran sınırından Bulgaristan’a kadar devam eden Türkiye Transit Ulaştırma Koridoru (TETEK) hattı üzerinde yer alan, Osmancık-Merzifon yolu üzerinde yer alan iki önemli nokta. Yolun, Merzifon kesiminde yatay ve düşey standartlarını yükseltmek için Badal Tüneli’ni inşa ettik. Araç trafiğine 2x2 şeritli, bölünmüş yol standardında hizmet verecek olan tünelimiz, 905 metre uzunluğunda. Bağlantı yolları ile birlikte proje, 4.5 kilometreye ulaşıyor. Proje kapsamında; 65 metre uzunluğunda 2 köprü ve 2 de alt geçit tamamladık. Yüzde 100 yerli mühendislik imkanları kullanılarak yapılan Badal Tüneli’miz, Türk mühendislerinin ve işçilerinin aklıyla, alın terleri ile yapıldı. Yapımı tamamlanan Badal Tüneli’mizi yakın zamanda hizmete açacağız. Türkiye Transit Ulaştırma Koridoru hattının Amasya geçişinde yol standardını artırmak amacı ile yaptığımız Badal Tüneli, kış aylarında kar ve bahar aylarında yoğun yağış ve buzlanmalardan kaynaklanan aksamaları ortadan kaldıracak” diye konuştu.
 
HATTAKİ DUR-KALKLARI ORTADAN KALDIRDIK

Trafiğin yoğun olduğu yerde yapılan Meray Farklı Seviyeli Kavşağı Köprüsü’nün 114 metre uzunluğunda olduğuna dikkati çeken Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “Bölünmüş yol standardındaki kavşak, 4 açıklıklı olup, platform genişliği 2x12 metredir. Kavşak imalatında toplam 1,6 kilometre yol yapımı gerçekleştirdik. Badal Tüneli’nde olduğu gibi Meray Kavşağında da yüzde 100 yerli ve milli kaynaklar kullandık. Günlük ortalama 13 bin aracın geçtiği Meray Kavşağı’nda inşa edilen Merzifon Meray Farklı Seviyeli Kavşağı ile hattaki dur-kalkları ortadan kaldırdık. Çok daha hızlı, güvenli ve konforlu yolculuğa imkan veren kavşak ile zamandan 21 milyon lira ve akaryakıttan da 1 milyon lira olmak üzere yıllık ortalama 22 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Kavşak ile aynı zamanda her yıl 187 ton karbon salımının önüne de geçeceğiz” değerlendirmesinde bulundu.

'

Gönderen: journal



Bir Yorum Yazın
Bu habere yorumlar
Copyright © 2024