DEMİRYOLLARININ KALBİ TCDD, EURASİA RAİL’E KATILDI - Eskişehir Haber

Eskişehir Ekonomi

DEMİRYOLLARININ KALBİ TCDD, EURASİA RAİL’E KATILDI

DEMİRYOLLARININ KALBİ TCDD, EURASİA RAİL’E KATILDI
Yayınlama: 26 Kasım 2021 Cuma
A+
A-

Türkiye’nin ve uluslararası demiryolu ulaşımının sektör lideri olan TCDD, “Eurasia Rail” Fuarına katılarak 165 yıllık tecrübesini aktarıyor.

Uluslararası Demiryolu Hafif Raylı Sistemler ve Lojistik Fuarı “Eurasia Rail” kapılarını açtı. Bu yıl 9. kez kapılarını açan fuar bölgedeki raylı sistemler sektörünün aktörlerini bir araya getirdi. Fuar Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, TCDD Genel Müdürü Metin Akbaş, TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürü Hasan Pezük ve sektör temsilcilerinin katılımlarıyla kapılarını misafirlere açtı.

“DEMİRYOLU YATIRIM PAYINI 2023’TE % 63,4’E YÜKSELTECEĞİZ”

TÜYAP Fuar Merkezi’nde düzenlenen etkinliğe katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Raylı sistem araç ve alt bileşenlerinin en az yüzde 80 oranında yerli ve milli imkanlarla üretilmesi için çalıştıklarını söyledi. Toplam 313,7 kilometre kent içi raylı sistemin bakanlık tarafından yapıldığını belirten Karaismailoğlu, “4 ilde üstlendiğimiz 7 metro projesiyle Türkiye ekonomisine 22 milyar TL katkı sağladık. Şu anda 6 ilde daha yapımı süren 10 projemiz var. Bu projeler bittiğinde ekonomimize 10,8 milyar TL katkı sağlamalarının yanı sıra 146 milyon saat zamandan, 136 bin ton yakıttan tasarruf edeceğiz” dedi.

19 YILDA DEMİRYOLLARINA 222 MİLYAR TL YATIRIM YAPTIK

Demiryolu yatırımları hakkında bilgi veren Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Demiryolu hatlarımızın limanlara, havaalanlarına, lojistik merkezlere bağlantısını sağlayarak demiryollarımızı kombine taşımacılığa uygun yeni bir anlayışla ele aldık. Projelerimizle sadece doğu-batı hattında değil, kuzey-güney kıyılarımız arasında da demiryolu ulaşımını ekonomiye katkı sağlar hale getirmeyi planladık. Son 19 yılda demiryollarına adeta bir aslan payını vererek 222 milyar Lira yatırım yaptık. Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün; ‘Demiryolları ümran ve refah tevlid eder’ sözüne, Cumhuriyet’in ‘Ana yurdumuzun demir ağlarla örülmesi’ vizyonuna sahip çıkan biz olduk. Bu vizyonu yine geliştirenler de, Türkiye’nin demiryolu reformunda çevreci, sürdürülebilir ve karbonsuz bir gelecek inşasını planlamak ve adımlarını atmaya başlamak da yine bizlere nasip oldu.” dedi.

TCDD’Yİ DÜNYANIN EN GÖZDE İŞLETMELERİNDEN BİRİ HALİNE GETİRECEĞİZ

Bakan Karaismailoğlu “Türkiye’nin en güvenilir ulaşım markası ve Avrupa’nın en fazla yük ve yolcu taşıyan demiryolu markası olacağız. Ekspres hatlarla Avrupa’nın öncü deneyim ve kültür odaklı turizm hatlarına sahip olacağız. Müşteri memnuniyetini esas alan modern Müşteri İlişkileri Yönetimi modelini kuracağız. Hiçbir zaman, hiçbir konuda, hiçbir ulaşım modunda elimizdekiyle yetinmediğimiz gibi, demiryollarımızda da yetinmeyeceğiz. Bu 4 temel hedefe ulaşacak, ülkemizin en köklü kurumlarından TCDD’yi dünyanın en gözde işletmelerinden biri hâline getireceğiz. Milli demiryolu sanayisinin geliştirilmesi, sektörün ihtiyaç duyduğu Ar-Ge ve teknoloji projelerine desteklerin artırılması ve TÜBİTAK, Bilimsel Kuruluşlar, özel sektör ve üniversite iş birlikleriyle hayata geçirilmesi, Lojistik merkezleri, fabrika, sanayi, OSB ile limanlara iltisak hattı bağlantılarının sağlanması amacıyla toplam iltisak hattı uzunluğunun 580 km'ye çıkarılması, yolcu memnuniyetini esas alan, modern müşteri ilişki yönetim modeline kavuşulması, yeni kültür ve turizm rotalarının oluşturulması, Demiryolu Enerji ve İklim Değişikliği Eylem Planının hazırlanması ile karbon salınımını azaltacak stratejilerin belirlenmesi ve hayata geçirilmesi, Lojistik Master Planı dikkate alınarak lojistik merkezlerin etkinliğinin ve verimliliğinin artırılması için işletme modellerinin geliştirilmesi, raylı sistem araç ve alt bileşenlerinin en az yüzde 80 oranında yerli ve millî imkânlarla üretilmesi, karasal taşımacılık içerisindeki demiryolu yük taşımacılığı oranının yüzde 11’e çıkarılması için çalışacağız” şeklinde konuştu.

DEMİRYOLLARININ YATIRIM PAYINI % 48’E ÇIKARDIK

Uzun vade de belirlenen öncelikli hedefin demiryolu hat uzunluğunun 28 bin 590 kilometreye çıkarılması olduğunu söyleyen Bakan Karaismailoğlu, 2035 yılına kadar, demiryolundan kaynaklı emisyonları, 1990 yılına göre en az yüzde 75 oranında azaltılmasının da en önemli gündemleri arasında olduğunu vurguladı. 2003 sonrasında bin 213 kilometresi YHT olmak üzere toplam 2 bin 115 kilometre yeni hat yaptıklarının altını çizen Karaismailoğlu, “Demiryolu ağımızı 12 bin 803 kilometreye ulaştırdık. 50 yıldır el değmeyen demiryollarının tamamını elden geçirdik ve yeniledik. Demiryolunda verimliliği ve güvenliği artırmak üzere sinyalli hatlarımızı yüzde 172; elektrikli hatlarımızı ise yüzde 180 artırdık. 2003 yılında demiryollarının yüzde 33 olan yatırım payını yüzde 48’e çıkardık. Tabii bununla da yetinmeyecek, demiryolu yatırım payını 2023 yılında yüzde 63,4’e yükselteceğiz. Ülkemizi yarım asırlık hayalimiz olan YHT işletmeciliği ile tanıştırdık. İlk 2009 yılında hizmete başlayan Ankara-Eskişehir yüksek hızlı tren hattını sonrasında Ankara-Konya ve Ankara-İstanbul hatları takip etti. YHT ulaşımını “4 destinasyonda 13 il” ile ülke nüfusunun yüzde 44’üne ulaştırdık. Bugüne kadar yaklaşık 59 milyon yolcu YHT ile seyahat etti. Hızlı Tren çalışmalarımızı burada bırakmadık. Yurdumuzun dört bir yanında çok önemli güzergâhlarda çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu hatlardan, Ankara-Sivas YHT hattının altyapı yapım çalışmalarında yüzde 95 fiziki ilerleme sağladık. Balışeyh-Yerköy-Sivas kesiminde yükleme testlerine başladık. Ankara Balışeyh arasında alt yapı çalışmaları devam ediyor.”

ANKARA-İZMİR HT HATTINDA 13,5 MİLYON YOLCU TAŞINMASI HEDEFLENİYOR

Projeler hakkında bilgi veren Bakan Karaismailoğlu, “Önemli projemiz Ankara-İzmir HT hattında altyapı çalışmalarında yüzde 47 fiziksel ilerleme kaydettik. Bu proje ile Ankara-İzmir arasında 14 saat olan demiryolu seyahat süresini 3,5 saate düşüreceğiz. Bittiğinde 525 kilometrelik mesafede yılda yaklaşık 13,5 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşınmasını hedefliyoruz. Yapım çalışmaları devam eden Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projemiz de İpek Demir Yolu güzergâhının Avrupa bağlantısını oluşturan en önemli halkalarından birini teşkil ediyor. Bu projeyle; Halkalı-Kapıkule (Edirne) arası yolcu seyahat süresinin 4 saatten 1 saat 20 dakikaya; yük taşıma süresinin ise 6,5 saatten 2 saat 20 dakikaya düşmesini hedefliyoruz. Yine yapım çalışmaları başarıyla devam eden Bursa-Yenişehir-Osmaneli hızlı tren hattı altyapı çalışmalarında yüzde 82 ilerleme sağladık. Üst yapı ihalesini de tamamlayarak hattımızın önünde hiçbir engel kalmadı” dedi.

Konya-Karaman-Ulukışla HT hattı çalışmaları kapsamında Konya–Karaman arasında son testleri yaptıklarını, yakın zamanda işletmeye açacaklarını dile getiren Bakan Karaismailoğlu, Karaman–Ulukışla arasında ise altyapı yapım çalışmalarında yüzde 83 fiziki ilerleme sağladıklarını vurguladı. Hattın açılmasıyla yaklaşık 6 saat olan Konya-Adana arasının 2 saat 20 dakikaya düşeceğine dikkati çeken Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu; “Toplam 192 kilometre uzunluğundaki Aksaotomatik-Ulukışla-Yenice Mersin Hızlı Tren Projesi’ni de dış finansman yoluyla tamamlayacağız. Üzerinde önemle durduğumuz bir diğer projede Adapazarı-Gebze-YSS Köprüsü-İstanbul Havalimanı- Halkalı Hızlı Tren Projesi. Türkiye açısından ekonomik anlamda birden fazla kritik değere sahip Yavuz Sultan Selim Köprüsü demiryolu ulaşımıyla iki kıtayı birbirine bir kez daha entegre edecek. Hızlı tren hatlarımızdan yük de taşıyarak üretimdeki lojistik maliyetleri azaltacağız. Yolcu ve yük taşımacılığını gerçekleştireceğimiz hızlı tren projelerimizin yanı sıra konvansiyonel hatlarımızda da iyileştirme çalışmalarımız aralıksız sürdürüyor. Demiryollarımızın yolcu ve yük taşıma kapasitesini artırıyoruz. Ulaştırma ve Lojistik Master Planı çalışmaları kapsamında yük taşımacılığında demiryolunun payını ilk etapta yüzde 5’ten yüzde 10’a çıkarmayı hedefliyoruz. Taşımacılık maliyetlerinin düşürülmesi için çalışıyoruz.”

 7 METRO PROJESİYLE TÜRKİYE EKONOMİSİNE 22 MİLYAR TL KATKI SAĞLADIK

Uluslararası ve ulusal demiryolu işletmesiyle birlikte aynı zamanda kent içi raylı sistemlere de ciddi yatırımlar yaptıklarına belirten Karaismailoğlu, “Bugüne kadar toplam 313,7 kilometre kent içi raylı sistem hattı bakanlığımız tarafından yapıldı. 4 ilde üstlendiğimiz 7 metro projesiyle Türkiye ekonomisine 22 milyar TL katkı sağladık. İstanbul, Ankara, Kocaeli ve Antalya’da hayata geçirdiğimiz metrolarla bugüne kadar yaklaşık 990 milyon yolcu taşıdık. 305 milyon saat zamandan, 282 bin ton yakıttan tasarruf ettik. Karbon emisyonunda 156 bin ton azalma sağladık. Şu anda 6 ilde daha yapımı süren 10 projemiz var. Kent içi raylı sistemlerin ekonomiye ve çevreye katkıları göz ardı edemeyeceğimiz boyutlarda. Bu projeler bittiğinde ekonomimize 10,8 milyar TL katkı sağlamalarının yanı sıra 146 milyon saat zamandan, 136 bin ton yakıttan tasarruf edeceğiz. İstanbul’da MARMARAY, Ankara’da BAŞKENTRAY, İzmir’de İZBAN, Konya’da KONYARAY vatandaşlarımıza hizmet veriyor. Gaziantep’te GAZİRAY projesi devam ediyor. İstanbul’un kent içi raylı sistem şebekesinin önemli bir kısmını Bakanlığımız üstlendi. 103.3 kilometrenin yapımına devam ediyoruz.”

Saatte 120 km ile “Türkiye’nin en Hızlı Metrosu” unvanına sahip olacak 37,5 kilometrelik Beşiktaş (Gayrettepe)- Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı Metrosu’nda yaklaşık yüzde 95 fiziki ilerleme kaydettiklerini dile getiren Karaismailoğlu, Kağıthane-Havalimanı arasının 2022 yılı ilk çeyreğinde, Gayrettepe-Kağıthane arasının ise 2022 yılı ikinci çeyreği itibarıyla işletmeye açılmasının planlandığını anlattı.

Bir diğer hattın da 31,5 kilometrelik Küçükçekmece (Halkalı)-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metrosu olduğunu kaydeden Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Tünel işimizin yüzde 71’ini tamamladık. Projenin tamamını da 2022 yılı sonunda bitirmeyi planlıyoruz. İstanbul’un bir başka uluslararası havalimanındaki Sabiha Gökçen-Pendik Kaynarca Metrosu ile burayı da metro hatlarına entegre ediyoruz. Kadıköy-Kartal-Kaynarca Raylı Sistem Hattı’nı 7,4 kilometre uzunluktaki bu hatla Sabiha Gökçen Havalimanı’na bağlayacağız. Yüzde 87 fiziki gerçekleşme kaydettik. Bu projemizi de 2022 yılı ilk çeyreğinde bitirmeyi planlıyoruz. İstanbul’daki bir başka projemiz ise Kirazlı-Başakşehir Hattı’nın doğrudan Bakırköy İDO ile bağlantısını sağlayacak Bakırköy (İDO)-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Metrosu’nun yüzde 60’a yakın fiziki gerçekleşmesi var. Hattı 2022 sonunda hizmete alacağız. İstanbul Büyükşehir Belediyesi yapmadığı için devraldığımız; çalışmalarına geçen yıl başladığımız 6,2 km’lik Başakşehir-Çam ve SakuraŞehir Hastanesi-Kayaşehir Metrosunu 18 ay gibi kısa bir sürede tamamlamayı hedefliyoruz. Diğer taraftan İstanbul’a yeni 2 metro hattı daha kazandırıyoruz. Altunizade-Çamlıca-Bosna Bulvarı Metro Hattı ve Kazlıçeşme–Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı yeni nesil ulaşım projelerinde çalışmalara başladık.”

 TOPLAM 780 BİN AĞACA EŞDEĞER KARBON EMİSYON TASARRUFU SAĞLADIK

“2035’e kadar yaptığımız planlamada demiryolu araç ihtiyacımız 17,4 milyar euro, TCDD’nin 2050’ye kadarki raylı sistem araç ihtiyacı da 15 milyar euroluk bir hacme sahip olacak” diyen Karaismailoğlu, buna göre üretim planlamalarını yürüttüklerini dile getirdi.  Çevresel fayda oluşturmanın öncelikli hedeflerinden biri olduğuna vurgu yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “Bu amaçla yaptığımız yatırımlarla yıllık toplam; 975 milyon ton değerinde karbon emisyon, 20 milyon dolar değerinde kağıt, toplam 780 bin ağaca eşdeğer Karbon Emisyon tasarrufu sağladık. Demiryolları karasal taşımacılıkta en verimli ulaşım modudur. Demiryolu kullanımının artması ile daha fazla karbon emisyonu ve yakıt tasarrufu sağlamaktayız. Ülkemizde yolcu ve yük taşımacılığında demiryolu kullanımını artırarak daha çevreci bir ulaşım ağı tesis etmeyi hedefliyoruz. Demiryolu yatırımlarımız ile her yıl 770 milyon dolar tasarruf elde ediyoruz. Tüm ulaşım yatırımlarımızla da 2020 yılında toplam tasarrufumuz, 13,4 milyar dolara ulaştı” dedi.

Fuar açılışında konuşma yapan TCDD Genel Müdürü Metin Akbaş, “Yaklaşık elli yıllık bir duraklama döneminin ardından, Demiryollarımız 2003 yılından itibaren, Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde büyük atılımlara imza atmıştır. Yüksek hızlı tren hatlarıyla ilk kez 2009 yılında tanışan TCDD, bu teknolojiyi kullanan Avrupa’da 6. Dünyada 8. Ülke olmuştur. “Asrın Projesi” Marmaray ile Asya ve Avrupa’yı kesintisiz bir şekilde, denizin altından birbirine bağlayarak Dünya ticaretinin kalbinde yer almıştır” dedi.

 TCDD olarak; 1.213 km’si YHT hattı olmak üzere toplam 12 bin 803 km demiryolu uzunluğuna ulaştıklarını belirten TCDD Genel Müdürü Metin Akbaş, “ Sinyalli hatlarımızı artırarak yol emniyet ve kapasitemizi arttırıyor, hatlarımızı elektrikli hale getirerek karbon ayak izimizi küçültüyoruz. Modern gar ve istasyonlarımızla, liman ve lojistik merkezlerimizle ama en önemlisi 165 yıldır çarpan demiryolcu yüreğimizle işimizi sevgiyle yapıyoruz. Bir yandan Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesinde 13,77 metre çapında, 3 bin 47 metre uzunluğundaki Eşme Tünelini 6 ay gibi rekor bir sürede açarken, diğer yandan güneş santralleri kurarak yeşil enerji çalışmalarımıza hız veriyoruz. İlki Polatlı’da olmak üzere yurdumuzun güzel beldelerinde geleceğimiz için ekolojik köprüler inşa ediyor, çevre ve doğal hayat için de çalışıyoruz. Geçmişte olduğu gibi demiryolları bereket getirsin diye; Çerkezköy-Kapıkule hızlı tren hattını inşa ederken, hafriyat toprağı ile yaklaşık 13 milyon metrekare alanda 96 meranın da ıslahını gerçekleştiriyoruz” ifadelerini kullandı.

Genel Müdür Akbaş konuşmasına şöyle devam etti; “Yerli ve milli teknoloji alanında  “Milli Sinyalizasyon Sistemi”, “Mantarı Sertleştirilmiş Ray” gibi önemli projeleri hayata geçirdik.  Demiryolu teknolojileri alanında, ülkemizin öncü olması için TÜBİTAK ile birlikte Raylı Ulaşım Teknolojileri Enstitüsü’nü kurduk. Başta “Otomatik Tren Muayene İstasyonu” ve “Ölçüm Treni” olmak üzere, ihtiyacımız olan ekipmanların da yerli ve milli imkânlarla üretilmesini hedefliyoruz. Bizler için demiryolu işletmeciliği; her zaman demiryolundan çok daha fazlasını ifade eder. Ülkemizin dört bir yanına sıhhiye vagonlarıyla; SAĞLIK, kütüphane vagonlarıyla; KÜLTÜR, tiyatro vagonlarıyla; SANAT götüren kadim kuruluşumuz, bu gün de altyapı işletmesi olmanın çok ötesinde; memleketimizin harcı, milletimizin gururu, dünyanın saygın demiryolu işletmecileri arasındadır. Sektörümüzün aktörlerinin daha fazla bir araya gelmesi ve daha yüksek etkileşim içinde olunması demiryollarının gelişmesi açısından elzemdir.”

Açılış konuşmalarının ardında fuar kurdele kesimiyle açıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, fuarda herkes tarafından büyük ilgi gören TCDD standını ziyaret ederek çalışmaları, projeleri yakından takip etti, Genel Müdür Akbaş ve yetkililerden bilgi aldı.

'

Gönderen: journal



Bir Yorum Yazın
Bu habere yorumlar
Copyright © 2024