ANKARA’YI İZMİR’E KOMŞU YAPAN T1 TÜNELİNDE IŞIK GÖRÜLDÜ - Eskişehir Haber

Eskişehir Ekonomi

ANKARA’YI İZMİR’E KOMŞU YAPAN T1 TÜNELİNDE IŞIK GÖRÜLDÜ

ANKARA’YI İZMİR’E KOMŞU YAPAN T1 TÜNELİNDE IŞIK GÖRÜLDÜ
Yayınlama: 17 Ekim 2021 Pazar
A+
A-

Türkiye’yi demiryolu ağlarıyla örmeye devam eden Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) tüm Türkiye’nin beklediği Ankara- İzmir Hızlı Tren Projesi’nde büyük bir eşiği daha geçti. Proje kapsamında Eşme-Salihli Kesimindeki T-1 Tüneli düzenlenen törenle açıldı.

Mart ayında kazı çalışmalarına başlanan Eşme-Salihli Kesimi T1 Tüneli Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun katıldığı ışık görme töreniyle açıldı. Bakan Adil Karaismailoğlu, tünelin 206 gün gibi rekor bir sürede tamamlandığını ifade etti.

Tünel tek tüp içerisinde hem demiryolu hem de güvenlik yolları içeren Türkiye’nin ilk tüneli konumunda. Ayrıca tünel Türkiye’nin en büyük çapa sahip TBM tüneli özelliğini de taşımakta. Ankara-İzmir HT Projesinin gerçekleşmesi ile birlikte Ankara, İzmir, İstanbul, Konya, Eskişehir, Afyonkarahisar, Uşak, Kırıkkale, Yozgat ve Sivas güzergâhlarında yüksek hızlı tren işletmeciliği yapılabilecek.

Törendeki konuşmasında Türkiye'nin demiryolu atılımına dikkati çeken Bakan Karaismailoğlu, 2003 yılından bugüne hükümetleri döneminde 212 milyar liranın üzerinde yatırım yapılan demiryollarında yerli ve milli kabiliyetleri geliştirdiklerini ifade etti.

Saatte 160 kilometre hıza sahip Milli Elektrikli Tren setinin test süreçlerinin tamamlandığını, 2022 yılında seri üretime başlanacağını, saatte 225 kilometre hıza sahip Milli Hızlı Tren için de tasarım çalışmalarını tamamlayarak gelecek yıl prototip üretim aşamasına geleceklerini aktaran Karaismailoğlu, demiryolu hat uzunluğunu 12 bin 803 kilometreden 28 bin 590 kilometreye ulaştırmayı, Yüksek Hızlı Tren hatları için de 8,3 milyon olan yıllık yolcu sayısını 17 milyona ulaştırmayı hedeflediklerini aktardı.

Hızlı tren konusunda 3 bin 515 kilometrelik hatta çalışmaların devam ettiğini, bunlar arasında yer alan Ankara-Afyonkarahisar- Uşak- Manisa-İzmir Hızlı Tren hattının Polatlı ile Menemen arasındaki 6 etap ve 508 kilometreden oluştuğunu aktaran Karaismailoğlu, "5 istasyona sahip olan Ankara-İzmir Hızlı Tren Projemizde 41 bin metrelik 49 adet tünel ve 23 bin 100 metrelik 56 viyadük yer alıyor. Projemizde altyapı işlerinin yüzde 42,4'ünü tamamladık. Tüm kesimler tamamlandığında Ankara-İzmir arasındaki mesafe 824 kilometreden 624 kilometreye, seyahat süresi de 14 saatten 3,5 saate inecek. 21 viyadük ve 25 tünelin yer aldığı projemizin Eşme-Salihli kesimi 74,4 kilometre uzunluğunda. Buradaki T-1 tünelimiz, demiryolu ve güvenlik tünelinin tek kesitte iki katlı olarak inşa edildiği Türkiye'nin ilk tünelidir. Ayrıca Türkiye'de TBM tekniği ile yapılan en büyük çaplı tüneldir. Yani tünelimizin üst katında hızlı tren giderken alt katta ambulans ulaşımı da sağlanabilecek. 3 bin 47 metre uzunluğundaki T-1 tünelimizde bugün ışığı görüyoruz."

"KIRILMASI ZOR BİR REKOR"

Üst katı demiryolu hattı, alt katı güvenlik tüneli olarak tasarlanan tünelin kazı çapının 13,77 metre, kaplama betonu iç çapının da 12,50 metre olduğunu ifade eden Karaismailoğlu, yapım süresine de dikkat çekerek, şunları söyledi: "Tünel kazı ve segment montaj imalatına bu yıl 20 Mart'ta başladık. 206 gün gibi kısa bir sürede tamamlayıp dünyada kırılması zor bir rekora imza attık. Bu tünel inşaatıyla dünyaya Türk müteahhitlik sektörünün, mühendislerinin ve çalışanlarının zorlu şartlar altında ne kadar başarılı olabileceklerini gösterdik."

Tünel çalışmaları hakkında bilgi veren TCDD Genel Müdürü Metin Akbaş, “Ulaştırdığımız, kavuşturduğumuz nice mutluluklar için harcanan emeklere, çabalara şahitlik edeceğimiz bu törenden hepinizi saygı ve sevgiyle selamlıyorum. Demiryollarımız, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın güçlü vizyonuyla; yeni başarılara, yeni projelere imza atmaya devam ediyor. Bunlardan biri olan Ankara İzmir Hızlı Tren Projemizin 74,4 kilometrelik Eşme – Salihli kesimindeyiz. Bu bölümde; 21 adet viyadük ve 25 adet tünel yer almaktadır.  Çıkışında bulunduğumuz T-1 tüneli, 3 bin 47 metre ile projenin en uzun tünelidir. Aynı zamanda tünel kazı çapı 13,77 metre olup, segment dış çapı 13,40 metre, iç çapı ise 12,50 metreyle Türkiye’nin en geniş TBM tünelidir. Yine, tek tüp içerisinde hem demiryolu hem de güvenlik yolları içeren Türkiye’nin ilk tünelidir. Tüneldeki demiryolu platformu altında kalan alan değerlendirilerek güvenlik yolu bu bölümde çözülmüştür. Acil durum araçları ile tahliye için de kullanılabilecek güvenlik yolunun üstünde ise hızlı tren hatlarımız yer almaktadır. İşçi ve mühendis kardeşlerimiz kimi zaman 32,4 metreyi bir günde kazıp toplamda ise 206 gün gibi kısa bir sürede tüneli açarak dünya’da kırılması zor bir rekora imza atmışlardır. Türk mühendis ve işçisinin eseri olan T-1 Tünelimizdeki çalışmalarımız Sayın Bakanımızın teşrifleriyle 20 Mart 2021 tarihinde başlamış olup yaklaşık 6 aylık bir süre zarfında bu gün ışık görme aşamasına gelmiştir. Burada demiryollarımıza gösterdiği yoğun ilgi ve desteklerinden dolayı Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Adil Karaismailoğlu’na da şükranlarımı arz etmek isterim.” dedi.

Konuşmaların ardından Bakan Karaismaioğlu ve protokol üyeleri, butonlara basarak TBM’yi çalıştırdı. Tünel sondaj makinasının delerek açtığı tünelde ışığın görünmesinin ardından protokol üyeleri, hatıra fotoğrafı çektirdi.

Eşme-Salihli Kesimi T1 Tüneli Işık Görme törenine Uşak Valisi Funda Kocabıyık, Milletvekilleri İsmail Güneş ve Mehmet Altay, TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Hasan Pezük, AYGM Genel Müdürü Dr. Yalçın Eyigün, TCDD tetkilileri ve işçiler katıldı.

 

'

Gönderen: journal



Bir Yorum Yazın
Bu habere yorumlar
Copyright © 2024