BUGÜN DEMİRYOLU EN ÇOK YATIRIMIN YAPILDIĞI BİRİNCİ ULAŞIM MODU KONUMUNDADIR - Eskişehir Haber

Eskişehir Ekonomi

BUGÜN DEMİRYOLU EN ÇOK YATIRIMIN YAPILDIĞI BİRİNCİ ULAŞIM MODU KONUMUNDADIR

BUGÜN DEMİRYOLU EN ÇOK YATIRIMIN YAPILDIĞI BİRİNCİ ULAŞIM MODU KONUMUNDADIR
Yayınlama: 22 Eylül 2021 Çarşamba
A+
A-

KARAİSMAİLOĞLU: Bugüne kadar Marmaray’ı kullanan yolcu sayısı 600 milyona yaklaştı. İlk yük treninin geçtiği 17 Nisan 2020’den bugüne dek bin 108 tren, 990 bin ton yükü Marmaray üzerinden taşıdı.

Kazlıçeşme-Sirkeci Kentsel Ulaşım ve Reakreasyon Odaklı Dönüşüm Projesi lansmanına katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye’deki ulaşım ve haberleşme sistemlerini bir bütün olarak değerlendirdiklerini kaydederek tüm ulaşım modlarında Türkiye’yi bölgesinde lider, dünyada etkin bir geçiş ve bağlantı noktası haline getirdiklerine dikkati çekti.

“ 3 Bin 500 Km Yeni Demiryolu İnşaatı Devam Ediyor.”

Türkiye’de bir buçuk asırdır var olan demiryolu yatırımlarının Cumhuriyet’in ilk yıllarından sonra uzun dönem ilgisizliğe ve kendi kaderine terk edildiğini belirten Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:

“2003 yılından itibaren demiryolu yatırımlarına da öncelik verdik. İlk iş olarak, mevcut demiryolu ağlarımızın tamamını yeniledik. Demiryolu uzunluğunu 12 bin 803 kilometreye çıkardık. Halen 3 bin 500 km yeni demiryolu inşaatımız da devam ediyor. 2003 yılından bu yana, sinyalli demiryolu hat uzunluğunu yüzde 172, elektrikli hat uzunluğunu da yüzde 180 oranında artırdık. Demiryollarımızın tamamını elektrikli sinyalli hale getirmek içinde çalışmalarımız yoğun bir şekilde devam ediyor. 2003-2020 yılları arasında demiryolu yatırımları için 212 milyar liralık yatırım yaptık. Çin’den İngiltere’ye kadar uzan İpek Demir Yolu hattının Orta Kuşağı’nda uluslararası geçiş ve lojistik merkezi olduk. Bakü-Tiflis-Kars hattımızla da bölgemizdeki etkinliğimizi perçinledik.”

“Ulaştırma Ve Altyapı Bakanlığı Olarak Ülkemizin Demiryolu Ağını Örmeye Devam Ediyoruz.”

 Şehirlerarası demiryolu işletmeciliğindeki başarıları aynı şekilde kent içi raylı sistemlerde de sürdürdüklerini ifade eden Karaismailoğlu, Bakanlığının hizmete açtığı raylı sistemlerde günlük 6,5 milyon, yıllık 2 milyar 393 milyon yolcu taşındığını belirtti.

Projeler tamamlandığında İstanbul’un raylı sistem uzunluğunun 354,3 kilometreye  yükseleceğini söyleyen Karaismailoğlu,  Cumhurbaşkanının vizyonu ve destekleri ile bu alanda atılan büyük adımları, geçen yıl açıklanan “Demiryolu Reformu” sayesinde daha da ileriye götürmek için çalışmalara heyecanla devam ettiklerini kaydederek, “Hükümetlerimiz döneminde, ulaşım ve haberleşmeye yapılan yatırımlarımız içinde demiryollarımız en çok yatırımın yapıldığı ikinci ulaşım modu olmuştur. Bugün itibari ile de demiryolu en çok yatırımın yapıldığı birinci ulaşım modu konumundadır. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, ülkemizin demiryolu ağını örmeye devam ediyoruz. Bunu yaparken de demiryollarımızın ihtiyacı olan tüm makine ve ekipmanları, yerli ve milli kaynaklarla ülkemizde üretiyoruz.” dedi.

“Marmaray’ı Kullanan Yolcu Sayısı 600 Milyona Yaklaştı”

 Pekin’den Londra’ya uzanan demiryolu hattında Türkiye’yi avantajlı bir geçiş noktası olarak ön planda tutacak çabaları sarf ettiklerini belirten Karaismailoğlu, İstanbul’a Marmaray demiryolu geçişi ile de bu hattın “altın halkasını” taktıklarını söyledi. Dünyanın en önemli projelerinden biri olan Marmaray ile iki kıtayı birbirine deniz altından bağladıklarının altını çizen Karaismailoğlu, “Bugüne kadar Marmaray’ı kullanan yolcu sayısı 600 milyona yaklaştı. İlk yük treninin geçtiği 17 Nisan 2020’den bugüne dek bin 108 tren, 990 bin ton yükü Marmaray üzerinden taşıdı” ifadelerini kullandı.

 “Yeni Nesil Bir Ulaşım Projesi”

 Kazlıçeşme-Sirkeci Kentsel Ulaşım ve Rekreasyon Odaklı Dönüşüm Proje’si hakkında bilgi veren Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Kazlıçeşme-Sirkeci arasında atıl bulunan 8,5 kilometrelik bir raylı sistem hattının; yaya odaklı, çevreye duyarlı bir şekilde yeniden canlandırılması çalışmasıdır. Projemiz; 74 bin metrekarelik yeni yeşil alanı ile 7,5 kilometrelik bisiklet ve 6,5 kilometrelik yaya yolu ile 10 bin 120 metrekarelik meydan ve rekreasyon alanları ve 6 bin metrekarelik kapalı sosyal ve kültürel alanı ile İstanbul’umuzun değerine değer katacak çok önemli bir projedir. Projenin tamamlanmasıyla birlikte 30 yıllık süreçte; karayolu bakım ve işletme açısından 425 milyon avro, çevreye olan etkilerin azalmalarından dolayı 117 milyon avro ve zaman kazancı olarak da yaklaşık 243 milyon avro olmak üzere; toplamda 786 milyon avro üzerinde tasarruf sağlayacağız”.

Tüm bu yatırımları hayata geçirirken kamu ve özel sektör olarak dünyanın yaşadığı teknolojik değişimi yakından izlediklerini ve çağın hızına ayak uydurduklarını kaydeden Karaismailoğlu, sözlerini şöyle tamamladı:

“İçinde bulunduğumuz 16-22 Eylül Avrupa Hareketlilik Haftası’nda, lansmanını yaptığımız projemizde, mega kentimizdeki akıllı ve verimli hareketliliğe büyük katkısı olacak ve aynı şekilde bu saydığım diğer projelerimiz gibi insan odaklı, çevreye duyarlı bir yaklaşımla İstanbul’umuza, ülkemize hizmet edecektir.”

 

'

Gönderen: esgundem



Bir Yorum Yazın
Bu habere yorumlar
Copyright © 2024