ÇERKEZKÖY-KAPIKULE DEMİRYOLUNDA SONA YAKLAŞILIYOR - Eskişehir Haber

Eskişehir Ekonomi

ÇERKEZKÖY-KAPIKULE DEMİRYOLUNDA SONA YAKLAŞILIYOR

ÇERKEZKÖY-KAPIKULE DEMİRYOLUNDA SONA YAKLAŞILIYOR
Yayınlama: 23 Mayıs 2021 Pazar
A+
A-

Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Enver İskurt ve Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Ali İhsan Uygun beraberindeki heyetle "Halkalı-Kapıkule Demiryolu Projesi" nin yapımı süren Çerkezköy-Kapıkule hattındaki çalışmaları inceledi.

Bakan Yardımcısı İskurt çalışmalar hakkında bilgi aldıktan sonra sahaya çıkarak şantiyeleri gezdi. Yüklenici firma yetkililerinden bilgi alan İskurt, çalışmalarda yüzde 36 fiziki ilerleme kaydedildiğini söyledi.

Demiryolunun geçtiği ilçelerdeki şantiyedeki çalışmaları yerinde inceleyen Bakan Yardımcısına TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun, Bölge Müdürü Necmettin Acar yüklenici firma temsilcileri ve teknik heyet refakat etti.

YÜK TRENLERİ İÇİN SEYAHAT SÜRESİ 8 SAATTEN 3,5 SAATE DÜŞECEK

153 kilometre uzunluğunda çift hatlı, 200 kilometre hıza uygun sinyalli ve elektrifikasyonlu olarak inşa edilen hatta yük ve yolcu trenleri çalışacak. Proje kapsamında 53 alt geçit, 59 üst geçit, 16 demiryolu köprüsü, 2 tünel, 194 menfez ve 3 viyadük yapılacak.

Son olarak D-550 Havsa-Uzunköprü karayolunun Kuzucu Köyü mevkiinde demiryolu köprüsü kurulum çalışmalarını yürüten ekipler, tünel, menfez ve diğer köprülerin yapım işlerini de eş zamanlı sürdürüyor.

Projede 3 bin 064 kişi istihdam edilirken, ilerleyen günlerde çalışan sayısının artacağı ifade ediliyor.

Edirne, Kırklareli ve Tekirdağ'ı hızlı tren ağına bağlayacak projeyle Halkalı-Kapıkule arasında yük trenleri için seyahat süresi 8 saatten 3,5 saate, yolcu trenleri için ise 3,5 saatten 1 saat 35 dakikaya inecek. Mevcut hat kapasitesi de 4 kat artacak.

Projenin tamamlanmasıyla Halkalı-Kapıkule hattında taşınan yükün yıllık 1,53 milyon tondan 9,6 milyon tona ulaşması, yolcu sayısının da yıllık ortalama 600 binden 3,4 milyona çıkması hedefleniyor.

Toplam uzunluğu 229 kilometre olan Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı tamamlandığında Türkiye ve Trans Avrupa ağları yüksek standartta birbirine bağlanacak.

Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayan ve demiryolu ulaşımının en önemli stratejik noktalarından biri olan ülkemizi modern, hızlı ve fonksiyonel demiryolu ağlarıyla donatmaya; çağa ayak uydurarak dünyanın lojistik gücü olmaya devam edeceğiz.

 

 

'

Gönderen: esgundem



Bir Yorum Yazın
Bu habere yorumlar
Copyright © 2024