ESTÜ’den TÜBİTAK 2242 ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJE YARIŞMASINDA BÜYÜK BAŞARI - Eskişehir Haber

Eskişehir Eğitim

ESTÜ’den TÜBİTAK 2242 ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJE YARIŞMASINDA BÜYÜK BAŞARI

ESTÜ’den TÜBİTAK 2242 ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJE YARIŞMASINDA BÜYÜK BAŞARI
Yayınlama: 4 Eylül 2021 Cumartesi
A+
A-

ESKİŞEHİR TEKNİK ÜNİVERSİTESİ’NDEN TÜBİTAK 2242 ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJE YARIŞMASINDA BÜYÜK BAŞARI

ESTÜ öğrencileri, TÜBİTAK 2242 Üniversite Öğrencileri Araştırma Proje Yarışmaları 2021 Yılı Final Yarışması’nda eğitim kategorisinde birincilik ve üçüncülük ödüllerinin sahibi oldular. İç Mimarlık Bölümü öğretim elemanlarından Dr. Öğretim Üyesi Füsun Curaoğlu’nun proje danışmanlığını yaptığı ve Çağatay Güçlü tarafından yürütülen “Covid-19 ve Sonrası Uzaktan Eğitimde Tasarım Bölümleri Proje Derslerinin Ar/Vr/Mr/Xr Aracılığı ile 3b Etkileşimli Ortamda Yapılabilmesini Sağlayan Sanal Stüdyo Sistemi Tasarımı Projesi: TOGATHER” eğitim kategorisinde birincilik ödülünün sahibi olurken,   Endüstri Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Zehra Kamışlı Öztürk’ün proje danışmanlığını yaptığı ve Hüseyin Sercan Gündoğan, Emre Mumyakmaz ve Tuğra Keçecioğlu’nun yürüttüğü ‘Pandemi Koşulları Altında Sınav Çizelgeleme Problemi İçin Çözüm Yaklaşım Projesi’ eğitim kategorisinde üçüncülük ödülünün sahibi oldu. 

Eğitim kategorisinde birincilik ödülünün sahibi olan ‘TOGATHER’ projesi hakkında bilgi veren proje danışmanı Dr. Öğretim Üyesi Füsun Curaoğlu şunları söyledi: “TOGATHER uzaktan iş birliği yoluyla yeni fiziksel ürünler tasarlamak için oluşturulmuş bir sanal stüdyo sistemi tasarımıdır. Bu sanal stüdyoda bilgisayar, telefon, tablet ve AR/VR ile ortama katılan her kişinin bakış açısını görebiliriz. Böylece birbirimizin varlığını hissedebilir ve eş zamanlı iletişim kurabiliriz. AR ve VR ile üç boyutlu medyalarımızı masamızın üstünde ya da ürünün kendi ortamında anında görebiliriz. Herhangi bir web tarayıcısından çalışabilen TOGATHER’a bilgisayar, telefon, tablet ve AR/VR/MR/XR destekli cihazlarınız ile bağlanarak diğer kullanıcılar ile üç boyutlu ortak bir alanda buluşabilirsiniz. TOGATHER, üzerinde gösterim yapabileceğiniz, yorum ve görüşlerinizi ifade edebileceğiniz, genel resmi daha iyi görebileceğiniz bir sunum yapma şekli sunarak tasarım çözümünüzün daha etkili anlaşılmasını sağlar”.

Eğitim kategorisinde üçüncülük ödülünün sahibi olan “Pandemi Koşulları Altında Sınav Çizelgeleme Problemi İçin Çözüm Yaklaşım Projesi” nin danışmanlığını gerçekleştiren Doç. Dr. Zehra Kamışlı Öztürk ise “Bu projenin ilk aşaması yine TÜBİTAK 2209 A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı ve üniversitemiz BAP Komisyonu tarafından ADP ve LTP projeleri kapsamında da desteklenmiştir, uzun soluklu bir süreç içerisinde, pandemi koşullarına rağmen düzenli toplantı ve çalışmalar ile tasarladığımız sistemi tüm yönleri ile hayata geçirebilmenin mutluluğunu yaşıyoruz” dedi.

Proje hakkında detaylı bilgi veren Doç. Dr. Öztürk sözlerine şöyle devam etti: “Sınav Çizelgeleme Problemi, belirli kaynak kısıtları (sınıf, zaman, kapasite, danışman, öğrenci vb.) altında sınavların uygun zaman dilimi ve dersliklere atanmasını ele alan problemdir. Üniversite sınav çizelgeleme problemi, düzenli ve düzensiz öğrencileri, ders çeşitliliği, sınırlı derslik sayı ve kapasiteleri ile yönetimsel ve pedagojik kısıtlar altında her öğretim döneminde en az bir defa çözülmesi gereken zor bir problemdir. Tüm bu zorlukların yanı sıra, "Covid-19" pandemisi nedeniyle yüz yüze sınavlarda hastalığın bulaşmasının azaltılması ve bulaşma durumunda da bulaşmanın takibinin kolaylaştırılması gibi daha önce dikkate alınmayan yeni koşullar gündeme gelmiştir. Öte yandan, bu yeni kısıtlarla problemin boyutu artmakta ve kaliteli bir çizelge için çözüm süresini uzamaktadır.  Bu proje ile sadece üniversitemizin değil, dünyadaki tüm eğitim kurumlarının ortak bir problemi güncel koşullar altında ele alınmıştır. Pandemi ortamında sınav çizelgeleme problemi literatürde daha önce çalışılan bir problem olmadığı için geliştirilen matematiksel model probleme özel yeni bir modeldir. Mümkünse bir öğrencinin bir günde ikiden fazla ardışık sınava girmemesi; kampüse ulaşımda kullanılan toplu taşıma araçlarındaki tıkanıklığın azaltılması için öğrenci sayısı fazla olan sınavların mümkünse sınavlarının günün ilk saatlerine atanmaması; öğrencinin günde sadece bir sınavı varsa, mümkünse o sınavın akşam saatlerinde yapılmaması böylece o öğrencinin kampüste geçirdiği sürenin azaltılması; öğrencilerin sınavlarına bölümlerine özel belirlenen zaman dilimlerinde girmesi ve bu sayede farklı bölümlerdeki öğrenciler arasındaki iletişimin olabildiğince kısıtlanması gibi pandemi riskinin azaltılmasına yönelik yeni esnek kısıtlar tanımlanmış ve modellenmiştir ”.

Proje kapsamında salgın sebebiyle sınav döneminde tüm öğrencilerin takibinin sağlanmasında geleneksel uygulamaların aksine tüm fakülte sınav programının eş zamanlı olarak hazırlanabilmesi için bir Genetik Algoritma (GA) geliştirildiğini ardından, gerekli olan veri girişlerinin yapılabilmesi ve çizelgenin oluşturulup yayınlanabilmesi için gerekli olan kullanıcı dostu arayüzlere sahip olan bir web tabanlı karar destek sistemi geliştirildiğini belirten Doç. Dr. Öztürk; “Böylece, hiçbir programlama ve modelleme bilgisi olmayan bir kullanıcının yazılı belge aktarımı gibi işlemleri yavaşlatan unsurlar olmadan, 7 gün 24 saat boyunca ve problemin çözümü̈ için her bilgisayarda ilgili yazılımın kurulu olması gerekliliği olmadan ilgili dönemlerde sınav çizelgesini oluşturup yayınlayabileceği bir yazılım geliştirilmiştir. Bu yönüyle de elde edilen çıktı tüm eğitim kurumlarında kullanılabilecek bir ürün olmuştur” dedi.

 

'

Gönderen: esgundem



Bir Yorum Yazın
Bu habere yorumlar
Copyright © 2024