Eskişehir Dijital Belediyecilikte Sınıfta Kalmaya Devam Ediyor
Yıllar önce Türkiye geneli yerel yönetimlerin dijital varlıklarını araştıran bir çalışmada Eskişehir 74. Sırada yer almıştı. 2015 yılında Dijital Kent 2015 adıyla yapılan çalışmada yerel yönetimlerin dijital karnesi çıkarılmıştı.
O yıldan bu yana geçen süre içerisinde Eskişehir’deki dijital hizmetlerin de olumlu bir gelişme yaşanmadığı gibi çalışan bir çok hizmette ise aksaklıkların yaşanması belediyenin dijital hizmetlere bakış açısının ne olduğunu da ortaya koyuyor.
Zaman zaman sosyal medya üzerinde de sık sık dillendirilen bu durumla ilgili ise ciddi bir adım atılmadığı aksaklıkların devam etmesiyle anlaşılıyor.
Özelikle pandemi sürecinde de gündeme gelen dijital ortamda su doldurma, eskart ile ilgili işlemleri online olarak yapabilme gibi konuların aksaklığı nedeniyle pandemi sürecinde vatandaşlar kuyruklarda beklemek zorunda kalmıştı.
Hali hazırda hala Bebka tarafından finanse edilerek yapılan duraklardaki araçların hareket saatlerini gösteren ekranlar çalışmıyor, çalışanlarda doğru bilgi verilmiyor. Hala su doldurmak için online işlem yapılamıyor, eskart dolum sistemlerin de sık sık hatalar alındığı için dolum yapılamıyor. Online işlemlerin yapıldığı internet sitelerin çalışmıyor. İşin kötüsü vatandaşlar tarafından durum bildirilse de sorun çözülmüyor.
Tüm bunların yanında online olarak yapılamayan işlemler için kullanılan, eskart dolum, su kartı dolum matiklerinin temizlikleri tam yapılmıyor.. Konuyla ilgili yerel basında da çıkan haberlerde bu konunun da sağlık için neden olduğu sorunlara dikkat çekiliyor.
Dijital hizmetlerin yetersizliği yanında en azından mevcutta olanların çalışması gerektiğine dikkat eden vatandaşlar servislerde yaşanan aksaklıklardan dolayı mağdur olduklarını ifade ediyorlar.
Eskişehir Yerel Yönetimler Digital Belediyecilikte Sınıfta Kaldı
Gönderen: journal